onsdag 22. mai 2019

SE GUDS HERLIGHET

Sa jeg ikke at om du tror skal du få se Guds herlighet?

Troen blir gitt oss av Gud, og blir utøst i våre hjerter ved Den Hellige Ånd... Så mangler du tro, da be om at Gud må gi deg tro. Har du lite tro, så be om at Han skal øke din 
tro. 

Jesus ba for Peter at hans tro ikke måtte svikte. Gud kan hjelpe å opprettholde din tro.
«Men jeg ba for deg at din tro ikke måtte svikte. Og når du en gang omvender deg, så styrk dine brødre.»
‭‭Lukas‬ ‭22:32‬ ‭




Om du har tro som et sennepfrø, så kan du flytte fjell. Rett og slett for at Gud er den som flytter fjellene i vår liv. Det som trengs fra oss er tro, så gjør Gud resten.

 Han kan møte deg der du er, og bygge opp tro i ditt hjerte dersom du i oppriktighet søker Hans ansikt. I tillegg er det viktig å lese bibelen og høre ordet forkynt.
 Troen kommer av forkynnelsen av Kristi ord og tid 
sammen med Gud i bønn, tilbedelse, lovsang og stillhet

Ham. Be Den Hellige Ånd gi ditt hjerte opplyste øyne, så du kan se med dine åndelige øyne og tro med hele hjerte.

«Så la oss derfor, da vi har en så stor sky av vitner omkring oss, legge av alt som tynger, og synden som henger så fast ved oss, og løpe med tålmodighet i den 
kampen vi har foran oss, med blikket festet på Jesus, han
som er troens opphavsmann og fullender. For å oppnå
den gleden som ventet ham, led han tålmodig korset,
 uten å akte vanæren, og har nå satt seg på høyre side av Guds trone.»
‭‭Hebreerne‬ ‭12:1-2‬ ‭





I natt hadde jeg en drøm, i to deler... Jeg sto å så mot et stort fjell... plutselig ble det et stort steinras nedover fjellsiden og fjellet krympet og ble mindre. Steinene fra raset forsvant i sjøen eller avgrunnen og jeg så dem ikke mer. 

En liten stund etter den drømmen kom en ny drøm. Jeg drømte at det begynte å dale hvit lett snø sakte ned fra 
himmelen på den «fjellstubben» som sto igjen og dekket fjellet. Da jeg våknet forsto jeg ikke drømmen, så spurte 
Gud om hva drømmen betydde... 

Da kom det i tankene mine. De vi oppfatter som fjell i våre liv raser sammen når vi ydmyker oss, ber og søker Gud. Når vi ber i tro, så kaster Gud fjellet i sjøen /avgrunnen. Den hvite snøen representerer Guds herlighet som kommer over oss å dekker oss og beskytter oss. 

Og så ble jeg minnet på et bibelvers jeg fikk i går. Jeg 
spurte Gud om tegn på noe i går, uten å gå i detaljer om hva det var. Da hørte jeg  i mine tanker... 1. Pet. 4: 12-13. Jeg ante ikke hva som sto der før jeg slo opp.

«Mine kjære! Undre dere ikke over den ilden som kommer over dere til prøvelse, som om det var noe merkelig som hendte dere. Men i samme grad som dere har del i Kristi lidelser, skal dere glede dere, for at dere også kan juble i 
glede når hans herlighet blir åpenbart.»

‭ 1 Peter‬ ‭4:12-13‬ ‭

Vi går gjennom noen prøvelser og lidelser i dette jordelivet. I ulik grad opplever vi tunge ting og vanskelige tider... Men vi skal juble når Hans herlighet blir åpenbart i våre liv. Gud kan snu situasjoner. Vi må uansett holde blikket på Jesus og stole på at Han er med gjennom alt... for en trygghet å vite det.

Gud vil at vi skal legge fra oss alt som tynger oss, og 
synden som så ofte kan henge fast ved oss. Fjellene i våre liv kan være sykdom, angst, familieproblemer, dårlig selvbilde/selvfølelse, depresjon, synd eller evnen til å strekke til.

Gud vil rase fjellet av problemer, kaste det ut i det store dyp, å erstatte det med sin kjærlighet, fred og glede i Den Hellige Ånd. Hans herlighet skal bli åpenbart over våre liv og gjennom våre liv. Gud ser ikke etter perfekte 
mennesker. Han ser etter villige mennesker som ønsker å gjøre Guds vilje og leve for Ham.

Fokuser ditt blikk på problemløseren, i stedet for på problemene rundt deg.

Jeg lukket øynene når jeg hadde tid med Gud nå i sted. Da så jeg et gitter, som om noen er i fengsel. Og i lovsang og bønn, falmet gitteret langsomt og forsvant til slutt 
helt, og det ble frihet.

Ingenting er for vanskelig for Gud. Og tro kan flytte fjell. Jeg tror at Gud kan gjøre mirakler. Og tro kan flytte fjell. 

Og vi kan gå i Guds Veldige kraft... vi selv kan ikke flytte fjell, men Gud kan. Og kjenner du noen som sliter kan du hjelpe dem å flytte fjell ved bønn i tro. Om de selv ikke tror, så kan din tro hjelpe.

Et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar