tirsdag 14. mai 2019

SKRIFTEN PÅ VEGGEN

Ja, skriften på veggen skulle vi vel alle hatt innimellom.... For en ting er å bestemme seg for å tjene den levende Gud, gå i ferdiglagte gjerninger og leve et ekte kristenliv i nær relasjon til Gud og mennesker. Og være der Jesus vil ha oss...

Hvor vil du ha meg Jesus? Hva vil du med meg? Hva er viljen din med mitt liv? Hvor er skrifta på veggen? 😁

Hvor mange ganger har vi ikke bedt Gud om å sende oss noen med profetier eller kunnskapsord, så vi blir mer sikre på Guds vilje for oss?! Og hvordan man håper at dørene bare vil komme rett fremfor oss og åpne seg for oss, uten at vi egentlig trenger å gå å finne den døra som kanskje står vidåpen for oss.

Og for noen er det nok lettere enn andre... Jeg har rotet det litt til i livet og står uten utdannelse og er i tillegg bikket 40 år. På jobbintervju går det bra, men jeg trekker alltid det korteste strået når det gjerder kompetanse og erfaring. Og helsa har jeg også slitt med. Når endelig helsa blir bedrer seg i Jesu navn, ved bønn i tro, i nær relasjon til Han som gjør det umulige mulig... står jeg likevel litt fast i hva som er meningen med meg 😁

Jeg elsker å snakke om ting jeg brenner for, liker å danse og dramatisere. Jeg liker også å skrive, tegne og male. Så jeg er vel en slags kunstnerisk sjel 😁... men det fører meg ikke langt uten høyskoleutdannelse, når jeg i tillegg er sjenert, føler meg liten og er ikke så god på «smalltalk» med folk jeg ikke kjenner særlig godt.

Men kanskje denne bloggen er en del av Guds plan for meg. Han legger ned i meg tanker og ord mens jeg filosoferer og skriver. 

Men jeg tror veien blir litt til av seg selv mens vi går. Et steg om gangen, en fot foran den andre. Små
steg i tro og lydighet til Gud og ved å pleie relasjonen. Og vi får kraft av Den Hellige Ånd når vi gjør det Gud vil... små steg... en hjelpende hånd der, et smil til noen på gata, noen vennlige ord. Det kan bety mer enn man forstår for noen.
Og siden vi er kristne, levende kristne som tror på ordet... Når anledningen byr seg. Legg hånd på noen som er syke eller har det vanskelig å be i Jesu navn. Og Jesus vil gjøre under. Amen.

Vel, det var alt for nå... gå i fred. Gud er med. Gud velsigne dere alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar